Melaka dag 1 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu Melaka dag 1 - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu

Melaka dag 1

16 December 2014 | Maleisië, Malakka

Vandaag gaan we met onze huurauto naar Melaka. Deze plaats ligt zuidelijker en is zo'n 2 uur rijden. Het is een historische stad waar naast oa de Britten en de Portugezen ook de Nederlanders hebben gezeten. We hebben gereserveerd in het Hatten hotel. De autoreis gaat goed deze keer alleen in Melakka aangekomen lijkt de stad weer een doolhof. Na een tijdje zoeken vinden we het hotel. We zetten de auto in de parkeergarage en gaan inchecken met alle bagage. De kamer is wat kleiner en het personeel niet erg vriendelijk.

We gaan op pad om de stad te ontdekken en wat te eten. We komen langs vele rode gebouwen, deze gebouwen blijken door de Nederlanders neer te zijn gezet. De straten zijn gevuld met verlichte riksja's. Dit zijn fietsen waarop je door de stad vervoerd kunt worden. Ze zijn allemaal mooi versierd en ook zijn er riksja's met frozen poppen erop. Britt mag er even in gaan zitten voor een foto. Ze straalt van oor tot oor. We gaan verder naar Jonker Street want dat moet 'The place to be' zijn. Helaas is dit 's avonds in het weekend dus nu is het uitgestorven. We besluiten wat te eten bij The Geographicer, dit moet ook een erg leuke stek zijn. Het is een mooie locatie op een hoek van de straat waar je gezellig kunt zitten. Na het eten lopen we terug naar het hotel en gaan lekker slapen.