Kuala Lumpur dag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur dag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur dag 5

15 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een nacht in het heerlijke bed in onze suite staan we lekker uitgeslapen op. We gaan naar het ontbijt waar al een tafel gereserveerd is. Het ontbijt is zeer uitgebreid en smaakt heerlijk.

Na het ontbijt gaan papa en Britt nog even zwemmen. Lynn heeft weer heerlijk geslapen in haar bedje en mama heeft uitgebreid gedoucht en de spullen ingepakt. Om 14.30 uur kwamen papa en Britt terug naar de kamer om te douchen. Om 15.00 uur wordt namelijk onze huurauto gebracht. We gaan vandaag verder op pad met de huurauto.
Als eerste gaan we naar Kuala Selangor, Bukit Melawati, hier leeft een kolonie zilver aapjes. Het autorijden is nog wel lastig voor papa omdat je links moet rijden en het erg druk is op de weg. Ook het navigatiesysteem werkt niet zoals we gewend zijn. Het is voornamelijk erg lastig om de stad uit te komen. Als we eenmaal op de snelweg zitten gaat het gelukkig steeds beter. Bij Bukit Melawati is het erg druk, de wegen zijn erg smalen we rijden tot bovenaan de berg. Onderweg zien we overal aapjes zitten in bomen en op gebouwen. We besluiten door te rijden omdat we de auto ect nergens kwijt kunnen. Overal zien we aapjes, ook een mama met een 'golden' baby aapje.

We gaan nu op zoek naar het firefly park. Het park ligt net iets buiten Kuala Selangor bij Bukit Belimbing. Langs de Selangor rivier vind je een grote kolonie met vuurvliegjes die je in de avond - wanneer het er aardedonker is - vanuit geruisloze elektrische bootjes kunt bekijken. De vuurvliegjes kolonie bij Kuala Selangor is één van de grootste ter wereld. Ze leven in mangroves op de boomsoort Berembang, en zijn duidelijk herkenbaar aan het knipperende licht dat ze afgeven.

Het is nog licht als we in de buurt aankomen dus gaan we naar een grote supermarkt: babyvoeding inslaan. Eerst eten we wat bij een tentje in de supermarkt. Het is erg grappig want we lijken zelf wel een attractie, mensen kijken hun ogen uit als ze ons zien.

Na de boodschappen is het inmiddels donker en gaan we weer op zoek naar het firefly park. Dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn want we zijn totaal niet in de buurt. Na lang zoeken hebben we het gevonden en kunnen we gelukkig de tocht nog maken. Het is erg mooi om te zien hoe de vuurvliegjes de bomen verlichten, het lijken wel kerstbomen. Britt vindt het ook erg mooi maar denkt toch dat het lampjes zijn omdat ze het hoofd van de vliegjes niet ziet ;-)..
Na de tocht gaan we weer terug naar het hotel want het is alweer laat geworden. Morgen moeten we weer uitchecken en naar een ander hotel.