Kuala Lumpur dag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur dag 5 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van DubaiMaleisie - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur dag 5

26 December 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Tweede kerstdag en het regent helaas. Een mooie dag om er weer op uit te gaan. Na het ontbijt op onze hotelkamer gaan we op pad met de metro. We gaan naar het KL Bird park & Butterfly park. Als we uitstappen bij de metro is het even zoeken naar de juiste weg. We gaan eerst lunchen met ons zelfgemaakte lunchpakket. We maken gebruik van een terras van een eetgelegenheid die gesloten is. Na de lunch gaan we verder op zoek naar de parken. We komen langs een markt met allerlei etenswaren. Helaas gaat het steeds harder regenen. Gelukkig zien we al snel het Butterflypark.

Het Butterflypark is een erg mooi park met veel vlinders, vissen en reptielen. We lopen een rondje en schuilen nog even voor de regen op een picknickplek. Britt blijft maar rondjes lopen door de vlindertuinen, ze ontdekt elke keer weer iets nieuws. Na een uurtje gaan we verder naar het Kuala Lumpur Birdpark.

Het is een stukje lopen maar onderweg komen we weer allerlei moois tegen. Gelukkig is het ook gestopt met regenen. We zien het park al vrij snel liggen maar moeten nog naar de uitgang lopen. Het blijkt een groot park te zijn met vogels in allerlei soorten en maten. Aan de buitenkant van de netten zitten aapjes die op zoek zijn naar eten. We vinden al snel de ingang en het is gelukkig niet zo druk. Binnen is het park nog mooier dan vanaf de buitenkant te zien is. Overal lopen en vliegen vogels in een jungle-achtige omgeving. We kijken onze ogen uit en Britt en Lynn vinden het geweldig. Britt vindt sommige vogels toch wel erg spannend. Na een wandeling door het park en de nodige stops bij de toiletten en de speeltuin gaan we weer op zoek naar de uitgang. We besluiten een taxi te nemen naar het metrostation. In een shoppingmall zoeken we een restaurantje om lekker te eten. Britt heeft geluk want ze hebben hier haar boontjes. Na het eten gaan we moe maar voldaan terug naar het hotel.